|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 144حجم فایل: 1229قیمت: 23000 تومان
بخشی از متن: قسمتی از متن : در بسیاری از نقاط جهان، ساختمان خاک و پایداری آن برای کارهای کشاورزی نامناسب گردیده است. عواملی مانند کاهش مقدار ماده¬ی آلی خاک، شور و قلیا شدن اراضی، افزایش میزان سدیم تبادلی و کاهش فعالیت موجودات خاکزی در این امر دخالت داشته¬اند. تخریب ساختمان خاک باعث کاهش سرعت نفوذ آب به خاک، افزایش آبدوی سطحی و فرسایش خاک، کاهش تهویه خاک و در نهایت کاهش عملکرد محصولات زراعی می¬شود (Gregorich et al., ). خاکهای شور و سدیمی از مشخصه مناطق خشک و نیمه خشک بوده که در کشور ما از وسعت قابل ملاحظه¬ای برخوردار است. به عبارت دیگر وضعیت آب و هوایی در این مناطق باعث شده که دو عامل مهم در زراعت، یعنی آب و خاک، از کیفیت چندان خوبی برخوردار نباشند. بر اساس گزارش اخیر فائو در سال 000 وسعت کل اراضی شور و سدیمی در جهان میلیون هکتار می¬باشد که شامل اراضی شور و سدیمی در آفریقا، آسیا، استرالیا و آمریکا است ( Martinez and Beltran, 00). وسعت خاکهای سدیمی در جهان 0 میلیون هکتار و در ایران هزار هکتار برآورد شده است (Sumner, 000). ایران دارای وسعتی معادل 00 کیلومتر مربع است که جمعاً میلیون هکتار و یا 0 درصد خاکهای ایران را خاکهای شور و سدیمی تشکیل می¬دهد که از این مقدار میلیون هکتار باتلاقهای شور کویر لوت و کویر نمک میباشد. بر اساس مطالعات مشعلی که وسعت اراضی شور و سدیمی را برای تمام کشورها تعیین کرده است، در ایران / میلیون هکتار اراضی شور و سدیمی وجود دارد. بیشترین درصد اراضی شور جهان در پاکستان، ایران و ازبکستان است. بیشترین درصد اراضی سدیمی در مجارستان و ازبکستان است. بیشترین وسعت اراضی شور بترتیب در چین (/ میلیون هکتار)، آرژانتین (/ میلیون هکتار) و استرالیا (/ میلیون هکتار) است و بیشترین وسعت اراضی سدیمی جهان در استرالیا (/ میلیون هکتار) وجود دارد (Mashali, ). وسعت اراضی شور و سدیمی در ایران بین تا میلیون هکتار می¬باشد (سیادت و همکاران، ). پذیرا و صادق زاده () عدد میلیون هکتار را ارائه داده¬اند. متغیر بودن وسعت اراضی شور و سدیمی به علت تغییرات شوری در طی فصل رشد، بارندگی و آبشویی و یا اضافه شدن املاح به وسیله آب آبیاری است.
فهرست مطالب : فصل اول : مقدمه و کلیات بیان مسأله و ذکر مشکل تعاریف خاکهای شور و سدیمی منشأ نمك در طبيعت عوامل موثر در شور و سدیمی شدن خاک و آب شرایط مناسب برای شور و سدیمی شدن خاکها طبقه بندی خاکهای شور و سدیمی در ایران شوری سدیمی بودن نمک غالب خاک¬های سدیمی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک¬های شور و سدیمی خصوصیات فیزیکی خصوصیات شیمیایی اثر شوری و قلیائیت بر رشد گیاهان اهداف
فصل دوم : بررسی منابع خاکهای بکر و تأثیر کشت و کار بر کیفیت و پایداری آن تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر خصوصیات مختلف خاکها تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر پایداری خاکدانه¬ها تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر میزان رس قابل انتشار تاثیر شوری، سدیم تبادلی و میزان ماده آلی خاک بر هدایت هیدرولیکی خاک اثر شوری و سدیم تبادلی بر دینامیک ماده آلی و سرعت تجزیهی آن
فصل سوم : مواد و روش¬ها زمان و مکان انجام پژوهش مشخصات کلی مناطق مورد نمونه برداری تهیه نمونههای خاک و تیمار کردن آنها تجزیه¬های فیزیکی انجام شده روی خاکها و خاکدانه ها روش¬های تجزیه شیمیایی انجام شده بر روی خاک¬ها تجزیه¬های بیولوژیکی انجام شده روی خاکدانه¬ها
فصل چهارم : بحث و نتیجه گیری تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان پایداری خاکدانه¬ها در خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر شوری بر میزان پایداری خاکدانه¬ها در خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر قلیائیت بر میزان پایداری خاکدانهها در خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان رس قابل انتشار در خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر شوری بر میزان رس قابل انتشار در خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر قلیائیت بر میزان رس قابل انتشار در خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان هدایت هیدرولیکی اشباع خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر شوری بر میزان هدایت هیدرولیکی اشباع خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر قلیائیت بر میزان هدایت هیدرولیکی اشباع خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر قلیائیت بر میزان تنفس میکروبی خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر شوری و قلیائیت بر میزان تنفس میکروبی خاک¬های با کاربری متفاوت تأثیر شوری بر میزان تنفس میکروبی خاک¬های با کاربری متفاوت نتیجه گیری کلی پیشنهادات و راهکارها منابع
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
منشأ نمك در طبيعت,,عوامل موثر در شور و سدیمی شدن خاک و آب,,شرایط مناسب برای شور و سدیمی شدن خاکها,,طبقه بندی خاکهای شور و سدیمی در ایران,,خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک¬های شور و سدیمی,,اثر شوری و قلیائیت بر رشد گیاهان ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: stpحجم فایل: 467قیمت: 23000 تومان
بخشی از متن: قالب کشش طراحی شده در سالیدورک و کتیا
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
قالب,کشش,طراحی,شده,در,سالیدورک,و,کتیا ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 230حجم فایل: 273قیمت: 23000 تومان
بخشی از متن:
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعدادصفحات:230
بنام خداوند بخشنده مهربان
همه كس می داند كه شیخ سعدی شیرازی گذشته از قصاید و غزلیات بی نظیری كه از خود به یادگار گذاشته است دو كتاب یكی به نثر ، موسوم به «گلستان» و یكی به نظم معروف به «بوستان» به نگارش آورده است كه شاید بتوان گفت نه تنها در زبان فارسی بلكه در هیچ زبانی از جهت فصاحت و بلاغت و روانی و زیبایی و دلربایی و حكمت و معرفت مثل و مانند ندارد و منظور ما در اینجا این نیست كه در ستایش آثار جاویدانی شیخ اجل قلم فرسایی كنیم چه گمان داریم كه برای ادای این وظیفه قدرت بیانی مانند آنكه خود شیخ بزرگوار داشته است باید ، و كسی كه آن توانایی ندارد دست بردنش به این كار نشاید .
غرض این است كه در این سال 1356 هجری قمری كه هفتصد سال تمام از تاریخ تصنیف «گلستان» گذشته و «بوستان» هم اندكی پیش از «گلستان» به نظم درآمده شایسته بود كه فارسی زبانان از ظهور این دو كتاب – كه در تاریخ ادبیات ایران به جز نظم كتاب شاهنامه فردوسی و مثنوی مولانا جلال الدین ، هیچ واقعه به آن اهمیت نیست – شادیها كنند و سرافرازیها نمایند ، والحق آن اندازه كه در توانایی ایرانیان بود كوتاهی نكردند و جناب آقای علی اصغر حكمت وزیر معارف دولت شاهنشاهی نیز از تشویق و مساعدت در این راه دریغ نفرمودند و من جمله از اینجانب كه خود را ریزه خوار خوان نعمت بیدریغ سعدی می دانم ، یعنی بهترین ساعتهای عمر خود را در مصاحبت آن یگانه سخنور پر معرفت گذرانده ایم ، تقاضا كردند كه به تهیه نسخه معتبری از «گلستان» دست ببرم و سپس نسبت به «بوستان» و اگر ممكن شود برای آثار دیگر اقصح المتكلمین همین وظیفه را انجام دهم .اینجانب این وظیفه دلپذیر را به جان و دل بر عهده گرفتم و نسخه «گلستان» در بهار این سال به شرحی كه در دیباچه آن كتاب نگاشته ام به پایان رسید و از چاپ در آمد . اینك كتاب «بوستان» را برای ارادتمندان شیخ تحفه می آوریم و برای آگاهی ، خاطرنشان می كنیم كه در ترتیب این نسخه هم تقریباً همان روش تنظیم «گلستان» را به كار برده ایم با این تفاوت كه چون «بوستان» مانند «گلستان» در دست و پای همه كس نیفتاده و مقید به قیود شعری بوده است ، كمتر دستخوش تحریف و تصرفات عمدی گردیده است و به این واسطه مجبور نبودیم یك نسخه را اصل و مبنی قرار دهیم و نسخه بدلها از نسخه های مخصوص بر آن اختیار نماییم ، نسخه های متعدد از قدیم و متوسط و جدید در پیش گذاشتیم و از سه – چهار سخه كه كهنه تر از همه بودند متابعت كردیم ، و اختلافاتی را كه قابل ذكر دانستیم در ذیل صفحات آوردیم ، و آنچه ذوق و سلیقه خود تصرف جایز دانستیم این بود كه در نسخه های كهنه معتر بود كه در آن موارد ذوق خود را حكم نساخته از آن نسخه ها كاملاً متابعت نمودیم . سپس در مقابله با نسخه های درجه دوم اگر نكاتی در خور توجه یافتیم با قید این كه «در نسخه های متاخر چنین است» آنها را در حاشیه آوردیم و برای این كه از هیچ دقت و اهتمامی فروگذار نشده باشد اختلافات قابل توجه را كه در نسخه های چاپی دیده شد نیز در حاشیه قید كردیم ، و بعضی اشعار را كه در بعضی نسخه های متاخر مشاهده می شود و در نسخه های كهنه نیست با آن كه قریب به یقین است كه الحاقی است احتیاطاً در حاشیه آوردیم كه از میان نرود .
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
اثارسعدی,بوسنتان سعدی,محتویات بوستان سعدی,شیخ سعدی شیرازی ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 231حجم فایل: 205قیمت: 23100 تومان
بخشی از متن: فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعدادصفحات:231
بنام خدای بخشاینده مهربان
ارجمندترین كتاب نظم فارسی شاهنامه فر دوسی است و زیباترین كتاب نثر ، گلستان سعدی و این هر دو كتاب به سبب همین كه پسندیده خاص و عام شده در دست و پای مردم افتاده و گرفتار دستبرد نویسندگان و خوانندگان گردیده چنانكه من چندین سال به اندازه ای كه توانستم جست و جو كردم و سر انجام نا امید شدم از اینكه از این دو كتاب نسخه ای بیابم كه بتوان گفت مطابق آن است كه از دست مصنف بر آمده است .گلستان كه اینك منظور نظر ماست ، چنین می نماید كه از اوایل امر و شاید از روزگار خود شیخ سعدی در استنساخ دچار تحریف و تصرف شده و دیرگاهی است كه ادبا به این معنی برخورده اند جز اینكه تا این اواخر ذهنها همواره متوجه بود به اینكه در استنساخ سهو و غلط رفته است ولیكن تامل در نسخه های فراوان قدیم و جدید معلوم می دارد كه بسیاری از تحریفها عمدی بوده و هر كس گلستان را نوشته یا نویسانده است آن را موافق ذوق و سلیقه خویش ساخته است چنانكه شاید دو نسخه خطی از این كتاب یافت نشود كه تماماً با یكدیگر مطابق باشند .
اینجانب از اول عمر می دیدم و می شنیدم كه مغلوط بودن گلستان مورد توجه اهل فضل و ادب گردیده و تصحیح این كتاب گرابها از اموری است كه آرزوی آن را در دل می پرورانند ولیكن غالباً از این نكته غافل بودند كه این كار به حدس و قیاس و به قوت فضل و سواد و ذوق و سلیقه میسر نیست و چاره منحصر آن است كه نسخه های قدیمی كه نزدیك به زمان شیخ بزرگوار نوشته شده و كمتر گرفتار دستبرد و تصرف نویسندگان گردیده باشد به دست آید و ماخذ قرار داده شود .نخستین و شاید تنها قدم صحیحی كه تا كنون در این راه برداشته شده آن است كه استاد گرامی آقای عبدالعظیم قریب گركانی برداشته اند كه گلستانی به خط بسیار خوش – كه ممكن است به قلم میرعماد معروف باشد – به دست آورده اند و نویسنده آن در سال 1021 در پایان كتاب اظهار كرده است كه از روی نسخه ای كه در سال 662 به دست مصنف نوشته شده استنساخ نموده است و آقای قریب از روی آن نسخه به طبع گلستان اقدام كردهو مقدمه ای محققانه در ترجمه حال شیخ سعدی و مقام بلند او در سخن سرایی و چگونگی احوال گلستان مشتمل بر تحقیقات بسیار سودمند و نیز توضیحاتی در آخر كتاب بر آن افزوده اند و شك نیست كه این گلستان صحیح ترین نسخه ای است كه تا كنون به چاپ رسیده و با آن مقدمه نفیس و توضیحات همیشه باید مورد استفاده دانش طلبان باشد .
ولیكن پس از تامل در آن ، و مطابقه با بعضی نسخه های كهنه دیگر چنین به ظنر می رسد كه آن نیز كاملاً مطابق با نسخه اصل گلستان نیست و نوسنده یا خود باز تصرف در عبارات شیخ را روا دانسته یا نسخه ای كه از آن رو نقل كرده بلاواسطه منقول از خط شیخ نبوده و در نسخه های واسطه تصرفات به عمل آمده و بنابراین هنوز به یافتن نسخه صحیح گلستان باید چشم داشت .در مسافرتهایی كه من به اروپا نمودم به راهنمایی دوست دیرینه گرامی دانشمند ود آقای محمدقزوینی كه مقامات علمی ایشان بر همه اهل فضل معلوم است و محتاج به شرح و بیان نیست آگاه شدم كه در كتابخانه ملی پاریس نسخه ای از كلیات سعدی موجود است كه در سال 768 نوشته شده و بالنسبه صحیح است .
این اكتشاف مشوق من شد كه در امر گلستان به تحقیق پردازم آقای قزوینی لطف فرموده از آن گلستان برای من عكس برداشتند . در تهران هم دوستان دانش پرور در این باب یاری كردند و وزارت معارف نیز مساعدت و همراهی فرمود و چندین نسخه كهنه گلستان به دست آمد كه البته نسبت به گلستان های چاپی و نسخه هایی كه در این سیصد چهارصد سال گذشته نوشته شده صحیحتر بود اما هیچیك مقصود را كاملاًحاصل نمی نمود.
عاقبلت در اصفهان یك نسخه یافت شد كه به ذوق خود اینجانب و به تصدیق بسیاری از اهل بصیرت می توان آن را صحیح ترین نسخه ای كه تا كنون به نظر آمده دانست . هزار افسوس كه یك نقص و یك عیب بزرگ دارد : نقص آن اینكه در چند جا چند صفحه از زآن افتاده و به این واسطه قریب یك خمس از تمام گلستان را فاقد است . عیب آن اینكه دارندگان این كتاب هم مانند بسیاری از كتاب مرض دخل و تصرف داشته و در بسیاری از مواضع كلمات و عبارات را تراشیده و به سلیقه خود درست كرده اند یا جمله هایی بر آن در متن یا حاشیه افزوده اند و نیز این نسخه از غلط كتابتی هم خالی نیست یعنی اغلاطی دارد كه نویسنده سهواً خطا كرده است .
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
اثارسعدی,شیخ سعدی شیرازی,زیبایی گلستان سعدی,اشعار گلستان سعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pdf-docxتعداد صفحات: 44حجم فایل: 3842قیمت: 24000 تومان
بخشی از متن: در این بررسی به بررسی میزان بقای بیماران در بیماری سرطان می پردازیم. سرطان معده چیست؟ وقتی سلولهاي قسمتی از بدن شروع به رشد کنترل نشده کند، سرطان ایجاد ميشود. سلولهاي نرمال بهصورت طبیعی رشد ميکنند و تقسیم ميشوند ولی سلولهاي سرطانی اینگونه نیستند. رشد آنها ادامه ميیابد و از محدوده توده سلولهاي طبیعی، تجاوز ميکند. با وجودی که انواع مختلفی سرطان شناسایی شده است ولی تمام آنها در یک ویژگی مشترکند و آن رشد خارج از کنترل سلولهایشان است. فهرست مطالب مقدمه 3 سرطان معده چیست؟ 6 رشد سرطان معده 8 چگونه سرطان معده منتشر ميشود؟ 8 انواع مختلف سرطان در معده 9 چه عواملی منجر به ابتلا به سرطان معده ميشوند؟ 9 آیا سرطان معده قابل پیشگیری است؟ 13 ادامه دادن یک رژیم غذایی سالم 13 تشخیص و شناسایی زودرس و مرحلهبندی سرطان 15 آزمايشهاي تشخیصی سرطان معده 16 میزان بقا در سرطان معده 21 مقدمه ای بر مفاهیم بقاء 21 روش تحقیق 22 انجام آزمون 23 تفسیرنتایج: 27 آزمون بقای Kaplan-Meier 28 تفسیر نتایج: 31 ضمائم 32 منابع 42
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پروژه دانشجویی,تحلیل بقا,سرطان,آمار,سرطان معده ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 165حجم فایل: 977قیمت: 24000 تومان
بخشی از متن: فهرست مطالب پيشگفتار: 1 مقدمه: 3 فصل اول : مباني نظري تحقيق 7 بيان مساله واهميت موضوع تحقيق: 8 اهداف تحقيق: 12 فرضيات تحقيق: 13 روش تحقيق: 13 فصل دوم: رسانه چيست و چه تواناييهايي دارد؟ 14 ارتباط جمعي- تاريخچه رسانههاي جمعي 15 كاركرد رسانههاي جمعي 21 وظيفه رسانه چيست؟ 28 قدرت تأثير رسانههاي جمعي 29 فصل سوم: جهان جديد تلويزيون 33 يك كودك چه وقت استفاده از تلويزيون را شروع ميكند؟ 34 كودك چه مقدار وقت صرف تلويزيون ميكند؟ 41 چه كساني بيننده پروپا قرص هستند؟ 46 توضيحي درباره ساير رسانهها 49 استفاده كودكان از رسانهها در سنين مختلف: 50 كودكان چه چيزهايي را ميبينند؟ 52 برخي معيارهاي پيش بيني سليقه كودكان در مورد تلويزيون 56 كودكان درباره تلويزيون چگونه فكر ميكنند؟ 60 وجهه تلويزيون : 61 آيا تلويزيون در نظر کودکان شگفت انگيز است؟ 63 بچهها دوست دارند شاهد چه تغييراتي در تلويزيون باشند ؟ 64 والدين دوست دارند شاهد چه تغييراتي باشند ؟ 66 چرا کودک از تلويزيون استفاده ميکند؟ 68 عملکرد تلويزيون: 75 چرا ما داراي رسانههاي جمعي هستيم ؟ 77 نيازهاي ويژه کودکان که تلويزيون آنها را برآورده ميکند ، کدامند ؟ 79 محتواي خيال: 81 محتواي واقعيت 82 تلويزيون به عنوان خيال 83 آيا تلويزيون مانعي بر سرا راه مسائل زندگي است؟ 85 تلويزيون به عنوان واقعيت 86 دو جهان 89 اهميت خيال 91 فصل چهارم: يادگيري از تلويزيون 92 چگونگي يادگيري از تلويزيون 93 موارد يادگيري اتفاقي 95 ميزان هوش و رفتار كودك در ارتباط با برنامههاي تلويزيون 100 چه آموزشي را بايد انتظار داشته باشيم؟ 103 تلويزيون در مدرسه 108 چگونگي اكتساب در كودكان 113 مقايسه 115 فصل پنجم: تاثيرات جسمي و رواني تلويزيون بر كودكان 119 الگوي تأثير- رسانه: 120 تلويزيون به كودكان چه ميدهد؟ 120 الگوي تأثير- كودك 127 الگوي تأثير- تعامل 130 ديگر ويژگيهاي تعامل 133 اثرات فيزيكي تلويزيون بر كودكان 135 آيا تلويزيون بر بينايي كودكان اثر بدي دارد؟ 136 آيا تلويزيون كودكان را خواب آلود و خسته به مدرسه ميفرستد؟ 137 اثرات عاطفي تلويزيون بركودكان 138 اثرات شناختي تلويزيون بر كودكان 141 آيا تلويزيون حاوي تصوير غير دقيقي از زندگي بزرگسالان است؟ 141 آيا تلويزيون موجب بزرگسالي زود رس ميشود ؟ 143 اثرات رفتاري 145 آيا تلويزيون كودكان را منفعل ميكند؟ 147 آيا خشونت ارائه شده در تلويزيون، آموزش خشونت ميدهد؟ 153 نتيجه گيري : 157 پيامدهاي منفي تلويزيون: 157 فصل ششم: اينترنت رسانه جديد قرن بيستم 160 اينترنت چيست؟ 162 فوايد اينترنت براي كودكان: 163 خطرات اينترنت : 164 سودجويان از اينترنت براي به دام انداختن كودكان استفاده میكنند: 164 مطالب نامناسب و غير مجاز در اينترنت : 164 ارتكاب جرايم: بمبها، مواد مخدر، دزدي و شخصيتهاي غير واقعي 164 تهاجم به حريم خصوصي : 165 چگونگي اجتناب و كاهش خطراتي كه كودكان در ايترنت با آن مواجهند: 165 نتيجه گيري و آزمون فرضيات: 166 منابع مآخذ: 170
پيشگفتار: تحقيق حاضر با عنوان "بررسي نقش رسانههاي جمعي(با تاکيد بر تلويزيون) در الگوپذيري و رفتار کودکان " سعي دارد، تاثيرات مثبت وپيامدهاي منفي وابستگي کودکان به تلويزيون را مورد بررسي قرار دهد. در راستاي رسيدن به هدف مذکور ابتدا مباني نظري تحقيق در مورد تاريخچه پيدايش رسانههاي گروهي و به خصوص تلويزيون مطرح شده، سپس انواع کارکردهاي تلويزيون، وظايف رسانه به عنوان يک وسيله ارتباطي مورد تحليل و بررسي قرار گرفته است.در فصل دوم تحقيق مقدارزماني که کودکان در شرايط مختلف سني صرف تماشاي تلويزيون ميکنند،آغاز سن تماشاي تلويزيون، دلايل تماشاي تلويزيون توسط کودکان و انتظاراتي که کودکان و والدين آنها از تلويزيون دارند مورد بررسي قرار میگيرد. لازم به ذکر است آمار و ارقام مربوط به اين فصل از تحقيق، در مورد جامعه آمريکا و بر اساس اطلاعات کتاب " تلويزيون در زندگي كودكان ما نوشته ويلبر شرام و ديگران، ترجمه محمود حقيقت كاشاني میباشد. اميد است با عنايتي که مسئولين تعليم وتربيت ايران اسلامي به الگو گيري کودکان اين مرز و بوم از رسانههاي گروهي و به ويژه رسانههاي تصويري دارند، زمينه انجام اين چنين پژوهشهاي گسترده اي در سيستم آموزش و پرورش کشور مانيز فراهم گردد که اين مهم حمايت همه جانبه مسئولين امر را میطلبد. فصل سوم با عنوان جهان جديد تلويزون مسايلي از جمله سن شروع تماشاي تلويزيون و شرايط زماني و انواع موضوعاتي كه مورد توجه كودكان با توجه به شرايط سني و جنسي و همچنين تواناييهاي ذهني آنها است مورد بررسي قرار گرفته است. فصل چهارم مربوط به نحوه و ميزان يادگيري كودكان از اين رسانه و عوامل تاثير گذار بر اين مساله است. در فصل پنجم تحقيق، تاثيرات روحي، رواني و جسمي تلويزيون بر كودكان مورد تحليل و بررسي قرار گرفته و در نهايت در فصل ششم به رسانه جديد " اينترنت "و رابطه آن با مسئله يادگيري و الگو پذيري کودکان و انواع خطراتي كه اين رسانه براي كودكان دارد اشاره شده است.
مقدمه: كودكان ما امروزه در خانه اي پا به دنيا میگذارند كه تلويزيون در آن به طور ميانگين هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. حالا ديگر بيش از آنكه از مادربزرگها داستان و از پدربزرگها خاطره بشنويم اين تلويزيون است كه داستانهاي مربوط به انسانها، زندگي و ارزشهاي آن را براي ما بيان میكند. تلويزيون، امروزه به عنوان عمومي ترين و پرمخاطب ترين رسانه جمعي، سهم عمده اي در آموزش و تأثيرگذاري مستقيم و غير مستقيم بر فرهنگ و روح و روان جمعي دارد. تاثير پذيري اكثريت خاموش جامعه از تلويزيون و برنامههاي ماهواره اي تلويزيوني بسياري از اوقات كشورهاي جهان سوم را با بحران فرهنگي روبرو كرده است. تلويزيون هر روز بر ما تسلط بيشتري میيابد و ما بايستي نگران آثار مخرب برنامههاي تلويزيوني براي كودكان و خانوادههاي خود باشيم. اين حق ماست و میبايستي عكس العمل نشان دهيم. اگر چه تلويزيون في نفسه مطرود نيست اما برنامههاي تلويزيوني در مجموع زيانبار بوده اند. در غرب به نوعي و در شرق به شكلي ديگر خطر برنامههاي مخرب و منحط تلويزيوني احساس ميشود. ما بدبختانه فرزندانمان را با تلويزيون تربيت میكنيم وقتي میخواهيم آنان را ساكت كنيم براي آنان تلويزيون روشن میكنيم و يا آنان را به تماشاي برناههايي كه خودمان هم نمي دانيم چه هستند دعوت میكنيم. خودمان هم متاسفانه عادت كرده ايم به آنچه پخش میشود فقط خيره شويم و نگاه كنيم. بشر با توليد نيازمند به شناخت دنياي اطراف خود است و انتقال فرهنگ و روحيه مدني میتواند به صورتي سالم و سازنده انجام گيرد اما به نظر میرسد تلويزيون يك مانع اصلي بر سر راه رسيدن به دنياي بهتر است پس ما بايستي از آثار سوء اين جعبه جادويي آگاه شويم و در ارتباط با تلويزيون مسؤوليت خود را بپذيريم. «تلويزيوني كه میتواند داراي اثرات كاملاً مخرب باشد میتواند به صورت ابزار مفيدي نيز در خدمت تعليم و تربيت درآيد تلويزيون میتواند چنين باشد ولي خيلي غير محتمل است كه چنين بشود.» ساخت برنامههاي با ارزش وقت بيشتر و تخصص بالاتري لازم دارد اما افرادي كه بتوانند براي مدت زمان پخش برنامههاي بد بسازند زياد هستند و اين مسأله را حل میكند. نمي توان كودكان را براي زماني كه در مقابل صفحه تلويزيون صرف میكنند سرزنش كرد و اينكه آنها تقصيري ندارند كه از طريق تلويزيون اطلاعات دگرگون شده را دريافت میدارند. جان كندري میگويد: قرار نيست كه تلويزيون از بين برود از سويي خيلي كم احتمال دارد كه تلويزيون فضاي مناسبي را براي اجتماعي كردن كودكان ايجاد كند.» در گذشته كودكان ناظر فعاليت بزرگترها بودند و آنچه را خانواده طي يك نسل به آنان آموخته بود الگويي براي نسل آينده میشد اما اكنون بايد دريابيم كه كودكان از محيط اطراف خود چه چيزهايي را فرا میگيرند؟ عواملي كه محيط اطراف آنان را میسازد چه نام دارد؟ و تلويزيون به عنوان يكي از اين عوامل چه میكند و چه بايد بكند؟ در كتاب تلويزيون خطري براي دموكراسي زير عنوان « چرا بچهها تلويزيون تماشا میكنند؟» آمده است كه : انگيزه كودكان از نشستن در پاي تلويزيون با خواست بزرگترها فرق دارد. بزرگترها به اقرار خودشان براي سرگرمي به تماشاي تلويزيون میپردازند ولي كودكان ضمن اينكه طالب سرگرمي هستند غالباً براي فهميدن دنياي اطراف به تلويزيون مینگرند. بزرگترها معمولاً اهميت كمتري براي تلويزيون قايل هستند و به آن با يك ساده باوري آگاهانه نگاه میكنند». تبليغات تلويزيوني روي شخصيت كودكان، باورهاي كودكان و اعمال كودكان به شدت مؤثر میافتد. معمولاً كودكان از دو سالگي تماشاي فيلمهاي كارتوني را شروع و تقريباً در 6 سالگي به تماشاي تلويزيون عادت میكنند. يعني قبل از اينكه به مدرسه بروند با تلويزيون دوست میشوند. به نظر میرسد ورود تلويزيون به عنوان معلم به اعتبار معلم و معلمي پايان بخشيده است يا داراي اين چنين قدرتي است زيرا امروزه دانش آموزان در حالي قدم به مدرسه میگذارند كه به شدت از تكنيك تلويزيون و اثرات رواني آن متأثر شده اند و در حالي كه مكانيسم تصويري و بصري تلويزيون ريشه در اعماق آنان دوانده است با سيستم كتاب و حروف چاپي وارد يك نزاع دروني و رواني میشوند اين درگيري قربانيان زيادي را میطلبد. كودكان و دانش آموزان كه نمي توانند و يا نمي خواهند از طريق قرائت آموزش ببينند و يا اصولاً توانايي خواندن را ندارند نوآموزاني كه قادر به درك تسلسل منطقي حتي يك پاراگراف نيستند و نمي توانند افكار خود را برروي چند جمله مكتوب متمركز كنند ديگر قادر نيستند بيش از چند دقيقه به بيان شفاهي معلم ويا يك سخنراني توجه كنند و ارتباط منطقي جملات و مطالب را به خاطر بسپارند و يا حتي فراگيرند.» كودكان بر خلاف بزرگسالان كه با ديگر رسانهها ارتباط دارند بيشتر با تلويزيون در ارتباط هستند. به عقيده پژوهشگران علت علاقه كودكان به تلويزيون اين است كه به آنان امكان میدهد تا در ماجراهاي پشت پرده زندگي كودكانه خود رسوخ كنند و دنيا و مردم را بهتر بشناسند. وقتي كودكان ما به دنيا میآيند بايد كار دشواري را انجام دهند و آن انطباق پذيري به شكل صحيح روشن میشود و برآنان است كه كودكان را براي وظايف آينده آماده كنند اما وقتي ديگر كسي به كودكان كمك نمي كند كه دنيا را بشناسد آنان دست به دامان تلويزيون میشوند. در حال حاضر پدران و مادران وقت اينكه دنياي وسيع اطراف را به كودك بياموزند از دست داده اند و از سويي تلويزيوني براي كودكان دست يافتني ترين دريچه به دنياي افراد بالغ است. پس تلويزيون به كودك يك تصوير يا خيال دگرگونه ارائه ميدهد زيرا در تلويزيون بيننده بيشتر از آنچه میبيند تأثير میپذيرد و اين نگراني در مورد كودكان كه بزرگ میشوند وجود دارد.
فصل اول: مبانی نظری تحقیق تا زماني که چارچوب نظري هر موضوع علمي مورد توجه و بررسي قرار نگيرد، فرايند پيشبرد تدريجي اهداف آن نيز داراي ابهام است. بدين منظور در اين فصل مساله تحقيق و ضرورت و اهميت آن و همچنين اهداف و روش تحقيق و روش گرداوري اطلاعات مطرح خواهد شد.
بيان مساله واهميت موضوع تحقيق: نتايج نظرسنجي درخصوص بررسي ميزان استفاده كودكان و نوجوانان از رسانهها كه به تازگي در مركز تحقيقات صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران انجام شده است، نشان میدهد 9/99 درصد كودكان و نوجوانان به تلويزيون دسترسي دارند و اين گروه در شبانه روز به طور متوسط 4 ساعت و 16 دقيقه تلويزيون تماشا میكنند. كودكان و نوجوانان از بين شبكههاي تلويزيوني، بيشتر برنامههاي شبكه پنج (44 درصد) و سه سيما (42 درصد) را تماشا میكنند. همچنين 52 درصد از اين گروه به راديو دسترسي دارند كه 32 درصد شنوندگان كودك و نوجوان به شبكه پيام گوش میدهند. گفتني است 33 درصد كودكان، به ماهواره دسترسي دارند و 82 درصد بينندگان اين گروه برنامههاي ماهواره اي، شبكههاي فارسي زبان را تماشا میكنند. 81 درصد كودكان و نوجوانان به دستگاههاي صوتي و تصويري مانند VHS،VCD، DVD، 57درصد به رايانه و 49 درصد به دستگاههايي مانند ميكرو، پلي استيشن، سگا و... دسترسي دارند. شايان ذكر است عمده ترين ژانر مورد علاقه كودكان و نوجوانان در فيلمهاي ويدئويي مهيج و ترسناك (21 درصد) است. نظرسنجي اخير دربردارنده آماري نو و در عين حال نگران كننده است. به نظر میرسد با رشد چشمگير ضريب نفوذ رسانهها در خانوارهاي ايراني، به شكل قابل توجهي شاهد تغيير الگوي تماشا و سليقه مخاطبين كودك و نوجوان هستيم. نگارنده نيك به ياد دارد كه در سالهاي نه چندان دور، پربيننده ترين برنامههاي سيما در حوزه مخاطبان كودك و نوجوان، انيميشنهاي دوبعدي و دلنشين عمدتا ژاپني بود و ساعات اوج شنيدن راديو توسط همين گروه مخاطبين، هنگام پخش سلام كوچولو بود و شب بخير كوچولو».اما نظرسنجي اخير بيانگر اين نكته است كه پربيننده ترين شبكههايي راديويي و تلويزيوني نزد كودكان، يعني شبكههايي مثل شبكه سه سيما و راديو پيام، اتفاقا شبكههايي هستند كه نه گروه برنامه سازي خاص كودكان در آنها فعال است و نه هيچ برنامه اي براي اين مخاطبان دارد. نفوذ بلاشك ماهوارهها و انواع دستگاههاي نمايش فيلم خانگي به همراه سيل انبوه فيلمهاي رنگارنگ در دسترس اين مخاطبان، اندك كورسوي چراغ برنامههاي كودك و نوجوان راديو و تلويزيون ملي را هم به قهقرا میبرد. www.kayhannews.ir لذا انتشار نتايج اين نظرسنجي، به عنوان سندي قابل تأمل درباره ميزان و نحوه استفاده كودكان و نوجوانان از انواع رسانههاي ديداري و شنيداري، میتواند محرك و انگيزه خوبي براي نظريه پردازان و تحليل گران رسانه اي باشد تا با بررسي وضعيت كنوني و پس از آن ريشه يابي موضوع بحث، به طرح ساختارهاي مدون و بديع الگوسازي رسانه اي بپردازند. فراموش نكنيم نيمي از اقبال ابررسانهها از جهت توليد برنامههايي همسو و مطابق طبع مخاطبان خود است؛ اما كدام طبع؟! طبع و تمايلي كه رسانه، طي فرآيند حساب شده سليقه سازي، مخاطبان خود را به نحو شايسته و مطلوب سياستهاي خود، همسو كرده است. سليقه ذاتي مخاطب او را پاي اين رسانهها نمي كشاند، بلكه سليقه اي تماشاي اين برنامهها را در نهاد مخاطب طلب میكند، كه از سوي سليقه سازان رسانه اكتساب نموده است. هم توليدكنندگان برنامههاي تلويزيوني، و هم پدران و مادران خوب میدانند كه دسترسي كودك به تلويزيون دشوار نيست. نه در قفسه اي قفل شده نگهداري میشود و نه روشن كردن آن براي كودكان دشوار است. متاسفانه اين واقعيت نشان از بي اعتنايي جامعه به كودك و شرايط جسمي و روحي او دارد. در يك جمع بندي كلي میشود گفت كه تلويزيون و راديو، ديوارههاي حائل ميان جهان كودك و دنياي بزرگسالان را از ميان برداشته است. و اين، از سه راه مرتبط به هم صورت میگيرد، نخست آن كه درك و فهم پيام آنها نيازي به راهنما ندارد، دوم اين كه نه عنصر تفكر و نه حالت جسمي خاصي را نظير ساكت و مرتب نشستن در كلاس درس- طلب نمي كنند و بالاخره سوم آن كه هيچ گونه درجه بندي و تقسيم بندي ويژه اي براي تماشاچيان خود در نظر ندارد. در اين بررسي، تلويزيون جايگاه ويژه تري دارد. در كنار و در ارتباط با ديگر رسانههاي ارتباط جمعي الكترونيكي- كه پيوندي با كتاب و ادبيات مكتوب ندارند- تلويزيون شرايطي را پديد آورده است كه به دوران قبل از ظهور ماشين چاپ كاملا شبيه و يكسان میباشد. همه ما به لحاظ ساختار جسمي و بيولوژيك يكسان هستيم، قادريم تصاوير را ديده و با شنيدن عبارات و جملات مربوط به آن، با آن پيوند برقرار سازيم. اطلاعات و پيامهائي كه تلويزيون ارسال میكند، براي همه يكسان است. رمزي و رازي و ماجرائي و پيامي نيست كه در پرده اسرار بماند و يا فقط به سمع و نظر تماشاچي ويژه اي برسد. و ناگفته پيداست، اگر رمز و رازي از زندگي و جهان بزرگ ترها، براي كودكان و نوجوانان وجود نداشته باشد، مقوله اي به نام طفوليت يا كودكي ديگر موضوعيت نخواهد داشت. اما چاره چيست؟! تلويزيون داراي تكنيكي است كه ورود همه كس را به ميدان خود ممكن ساخته است. هيچ تجربه قبلي و هيچ اندوخته علمي و تئوري و فني و مالي و هيچ گونه قدرت و توان و دانش خاصي را طلب نمي كند. هم خردسال شش ساله و هم انسان شصت ساله، شرايط لازم را براي بهره بردن از هر آنچه عرضه میشود دارا میباشند. حتي زبان تلويزيون و نوع ارائه و بيان مطالب، محدوديتي ارائه نمي كند. در زبان گفتاري میتوانيم حروف يا كلماتي را طوري زمزمه كنيم كه كودك حاضر در محفل توان فهم آن را نداشته باشد. و يا از عبارات و لغاتي استفاده كنيم كه از حوزه تصور و درك خردسال به دور باشد. اما زبان تلويزيون و صحنههاي آن واضح، گويا و از هرگونه پيچيدگي به دور است. هر آن چه كه بر روي صفحه ظاهر میشود در معرض ديد كودك قرار دارد و آن هم با وضوح كامل. هيچ گونه محدوديتي و هيچ گونه انحصاري در دانستن و مطلع شدن، در تلويزيون وجود ندارد؛ و اين مهم ترين تفاوت بارز ميان كودك در سنين كودكي و جهان بزرگسالان، از ميان برداشته شده است. نه تنها كودك در سنين كودكي يا بزرگسالي در جهان بزرگسالان، كه اصولا هر گروه و دسته اي از اجتماع، به دليل برخورداري از نوعي دانش انحصاري، از ديگران متمايز میباشند. اگر همه افراد میدانستند، آنچه را كه يك وكيل دعاوي میداند، ديگر وكيل و وكالت معني نداشت. اگر دانش آموز هر آنچه را كه معلم او میداند، میدانست. ديگر تفاوتي ميان معلم و شاگرد وجود نداشت؛ همچنين اگر دانش آموزان سال پنجم ابتدائي، هر آنچه را كه دانش آموزان سال دوم يا سوم راهنمائي میدانند، بداند، ديگر چه ضرورتي براي درجه بندي كلاسهاي درس وجود دارد. با عنايت به اين نكات و رجوعي دوباره به آماري كه در ابتداي اين مطلب ارائه شد، تفكيك گروههاي سني و دستههاي مخاطبان برنامههاي مختلف تلويزيوني، به نحوي كه اين تقسيم بندي از سوي گيرنده پيام هم قابل درك باشد، بيش از هر زمان ديگري ضروري مینمايد. از سوي ديگر، اطلاع رساني و آگاه سازي والدين از پيامدهاي استفاده بدون نظارت كودكان و نوجوانان، به موازات طرحهاي محدودكننده تماشاگران، به شكل قابل توجهي در خور توجه است. هر چند شاهد پذيرفته شدن اين سيكل آزاردهنده در جامعه هستيم كه استفاده كودكان و نوجوانان از تلويزيون تا تماشاي آخرين برنامههاي شامگاهي ادامه دارد و تا والدين خود را به سمت اتاقهاي خود بدرقه نكنند و آنها را نخوابانند، خود به خواب نمي روند. در اينجا باز لزوم هم انديشي ميان اساتيد و نخبگان دانشگاه، سياستگزاران رسانه و منتقدان حوزه كودك و رسانه به شدت احساس میشود.
اهداف تحقيق: مجموعه اهداف هر تحقيق زمينه ساز ايجاد نحوه تفکر به آن موضوع است و مشخص شدن اين اهداف به محقق در جهت تعيين مراحل و شيوه عمل کمک شاياني مینمايد بر اين اساس اهداف تحقيق حاضر به شرح زير است: 1. بررسي نقش رسانههاي گروهي بر رفتار فردي و اجتماعي کودکان 2. بررسي ميزان تاثير رسانهها بالاخص تلويزيون بر يادگيري کودکان 3. شناخت پيامدهاي منفي تلويزيون در زندگي کودکان 4. ارائه راهکارهاي مطلوب جهت کاهش اثرات وابستگي کودکان به تلويزيون
فرضيات تحقيق: 1. سن و جنس کودکان بر نحوه استفاده و تمايل کودکان به تماشاي تلويزيون موثر است. 2. کودکان داراي توانايي ذهني بالاتر، بيش از ساير کودکان به تماشاي تلويزيون علاقهمندند. 3. كيفيت روابط عاطفي و خانوادگي کودکان بر ميزان استفاده آنها از تلويزيون موثر است. روش تحقيق: در اين تحقيق از روش اسنادي و بهره گيري از منابع كتابخانه اي و اينترنتي استفاده شده است.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
بررسي, نقش رسانه,رسانه هاي جمعي,تلويزيون,الگوپذيري,رفتار کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 25حجم فایل: 202قیمت: 24000 تومان
بخشی از متن: نمونه ترجمه شده چکیده
قبل از ورود به دنیای تجارت، موجودات دستکاری شده ممکن است در ابتدا برای خطراتی، مثل خطرات زیست محیطی ارزیابی شوند. در مقاله حاضر ابتدا خطرات زیست محیطی رسمی شده توسط تنظیم کننده، شناسایی شده و پارامترهای در نظر گرفته برای پیش بینی خطرات آن، بررسی میشود. آخرین مطالعات در مقیاس میدانی، فرصتی را برای بهبود فرایند ارزیابی ریسک زیست محیطی فراهم نموده است. خطرات منحصر به فرد محصولات مهندسی ژنتیک، می تواند مربوط به صفات خاص منتخب برای تجاری سازی و برای بیان صفت ناخواسته ناشی از روند درج ژنی مربوط به آن باشد. .... مدارک و شواهد خطر زیست محیطی در زمینهای پوشیده از علف هرز کشاورزی، تهاجم سیستم های مدیریت نشده و اثرات غیرهدف باکتری Bacillus thuringiensis (BT) در ذرت، نشان داده شده است.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
خطرات زیست محیطی ,مهندسی ژنتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 142حجم فایل: 664قیمت: 24000 تومان
بخشی از متن: قسمتی از متن : برخی از اندیشمندان، نخستین هنجارگذاریها را مربوط به زمان آفرینش انسان و حضرت آدم مربوط می دانند، شیخاوندی هم همین نظر را دارد او پس از طرح بخشهای از کتب مذهبی و بخصوص بابهای از تورات چنین استنتاج می کند… انسان در بدو آفرینش خود آگاه نبوده است و آگاهی در برون وجود او د رمیوه درخت دانش نهفته بود که به زبان مردم شناسان می توان آن را تابو برخاسته از توتم نامید. وی در ادامه اشاره می کند که نخستین نهی و هنجارگذاریها خداوندن، نخوردن از میوه درخت های زندگی جاویدان و دانش مربوط به خود آگاهی است. هنجارگذاری تعیین کننده هنجارشکنی است.
به دنبال نخستین نهی و نخستین نقص نهی، نخستین کیفرها به ترتیب در مورد مرتکبان انسان و حیوان به اجرا درآمد .
و پس از آن هنجارشکنی وجود داشته است که نمونه آن در پی رشک و حسادت برادر بزرگ قابیل، برادر کوچک خود را می کشد . (نخستین قتل، هنوز مرگ در خلقت شناخته نشده است).
در دوره های متوالی تاریخ نیز هنجارشکنی و هنجارگذاری همچنان ادامه داشته است. به عنوان مثال در قرونی که بر تمدنهای مختلف بین النهرین گذشته است با انواع تصویب قوانین متناسب با رفتارهای انحرافی آن دوره مواجه هستیم. مهمترین آن قوانین منتسب به حمورابی است که در بخش ها و موارد مختلفی دسته بندی شده است قوانین در مورد تشریفات قضایی، سرقت و مجازاتهای مربوط به آن، امور خانواده امور مربوط به ضرب و جرح و امور مربوط به مجازات و خسارت بوده همچنین در امور جنایی و کیفری، قوانین حمورابی بیشتر روی قانون قصاص تأکید می کرد.
در یونان باستان، هم علت ارتکاب بزه تقدیر یا سرنوشت می دانستند و معتقد بودند که سرنوشت و یا تقدیر، که رفتار و کردار افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. ناشی از مشیت الهی یا نفوذ اراده نیروی مرموزی است که خواست و اختیار بشر در بروز آنها دخالت ندارد.
مجرم فرد بدطینتی است که ارواح خبیث در او حلول کرده اند اجرای مجازاتهای شدید و شکنجه جسمی و روانی را سبب تسکین خشم خدا و تزکیه نفس و اخلاق بزهکار می دانستند. با تحولات اجتماعی فلاسفه شدت مجاز آنها را مورد انتقاد قرار دادند و علل بزهکاری به عناوین مختلف بیان داشتند:
سقراط: (۳۹۹ – ۴۷۰ قبل از میلاد) فیلسوف یونانی که ضمن انتقاد از شدت مجازاتها، می نویسد: ما نبایستی با تبه کاران با خشونت رفتار کنیم بلکه باید به آنها بیاموزیم، که به چه ترتیب از ارتکاب بزه خودداری نمایند زیرا جنایت ثمره نادانی و جهل است و تعداد بی شماری از افراد، که در نتیجه بدشانسی نتوانسته اند معرفتی کسب کنند مرتکب جرم می شوند .
فهرست مطالب :
فصل اول : بیان مسئله
مقدمه
تاریخچه در ایران و جهان
چهار چوب نظری تحقیق
دیدگاه زیست شناختی
تئوری روانشناختی انحراف
نظریه جامع شناسان
تئوری ساختاری و خرده فرهنگی انحراف
نظریه ها
تعریف کج روی
تعریف انحراف اجتماعی
تعریف انحراف اجتماعی با توجه به ملاک اجتماعی
تعریف آماری کج روی اجتماعی
تعریف بزهکاری
انواع انحرافات و کج روی ها
کجروی گروهی
انحرافات جنسی
عوامل موثر و مرتبط با کج روی اجتماعی
رابطه جنسیت با انحراف
تبیین جرم در گروه های سنی مختلف
رابطه سواد با انحراف
آموزشگاه و مدرسه به عنوان نهادی آسیب زا و آسیب زدا
نقش معلم در گرایش نوجوانان به انحراف
نقش روح جمعی حاکم در مدرسه در تمایل انحرافات دانش آموزان
روش های نادرست والدین در دوران بلوغ
خود خواهی و استبداد والدین در انظباط فرزندان
افراط در محبت و عوارض ناشی از آن
عوارض روانی افراط در اعمال قدرت
گروه همسالان
دوستان و تقلید پذیری از آنان
اعتیاد به مواد مخدر
رابطه بزهکاری فرزندان و الکلیسم والدین
فقر و بیکاری
عقده حقارت
عوامل اجتماعی بروز حقارت
طلاق
وضع روانی کودکان پس از طلاق والدین
تاثیر وجود زن پدر و ناسازگاری کودکان
نقش عدم کفایت مسکن در عدم بروز کج روی
سستی پایه های مذهبی
اختلاف خانوادگی
جمع بندی و نتیجه گیری
فایده تحقیق
اهداف تحقیق
فصل دوم : طرح مسئله
بیان مسئله
سوالات تحقیق
فرضیه های تحقیق
دیاگرام روابط متغیر مستقل وابسته
فصل سوم : روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش تجزیه و تحلیل آماری
انواع متغیر های تحقیق
تعاریف نظری و عملیاتی متغیر ها
فصل چهارم : جداول
جداول یک بعدی و نمودارها
جداول دو بعدی
فصل پنجم : نتیج گیری و پپیشنهادات
نتیجه گیری
نتایج به طور خلاصه
پیشنهادات
فصل ششم : محدودیت های پژوهش
تنگناها و محدودیت ها
پیوست ها
منابع و مآخذ
پرسشنامه
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
انحرافات جنسی,عوامل موثر و مرتبط با کج روی اجتماعی,رابطه جنسیت با انحراف,تحقیق روانشناسی,پروژه روانشناسی,پایان نامه روانشناسی,روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .docفرمت فایل اصلی: docتعداد صفحات: 125حجم فایل: 508قیمت: 24000 تومان
بخشی از متن: قسمتی از متن : a) امضاي الكترونيكي در اصل اطلاعاتي را معني ميدهند كه بطور منطقي به شكل الكترونيكي، با يك پيام اطلاعاتي ضميمه و يا همراه ميشود كه ممكن است براي شناسايي كردن امضا كننده در رابطه با پيام اطلاعاتي و نشان دادن موافقت امضا كننده در مورد اطلاعت گنجانده شده در پيام اطلاعاتي استفاده شد. b) گواهينامه و سند رسميدر واقع يك پيام اطلاعاتي ياتاييد وتصديق ركورد ديگري را معني ميدهد كه ارتباط ميان يك امضا كننده واطلاعات ايجاد شده از يك امضا را در بر دارد. c) پيام اطلاعاتي در حقيقت اطلاعات ايجاد شده فرستاده شده، دريافت شده يا خيره شده توسط ابزار الكترونيكي و اپتيكال و يا ابزاري شبيه به آنها را معني ميدهد كه نه تنها به مبادله اطلاعات الكترونيكي (EDI)، پست الكترونيكي، تلگرام، تلكس و تله كپي محدود نميشود بلكه يا بر روي واسطه خود عمل ميكند يا بر روي واسطه شخصي كه آن را ارائه ميدهد عمل ميكند. d) امضاء كننده با الواقع شخصي را معني ميدهد كه اطلاعات ايجاد شده توسط امضاء را منعقدميكند كه اين مطلب يا بر روي واسطه خودش عمل ميكند ويا بر روي واسطه شخصي كه آن را ارائه ميدهد عمل ميكند. e) فراهم كننده خدمات گواهينامه يا سند رسميدر اصل شخصي را معني ميدهد كه اسناد رسميوگواهينامه ها را صادر ميكند وممكن است خدمات ديگري كه وابسته به امضاهاي الكترونيكي هستند را فراهم كند. f) شخص مورد اعتماد ومطمئن در اصل شخصي را معني ميدهد كه ميتواند در زمينه و بنياد يك گواهينامه يا سند رسميو يا يك امضاي الكترونيكي عملياتي را انجام دهد. كميسيون، متن زير را براي كشورهاي مشترك المنافع انگلستان كه ممكن است گسترش وتوسعه قابليت استعمال اين قانون را طلب كنند، ارائه و پيشنهادي ميدهد: اين قانون در جايي بكار ميرود كه در اصل امضاهاي الكترونيكي مورد استفاده ميگيرند، به استثناي موقعيتها و شرايطي كه در پايين اعلام شده است. واژه بازرگاني يا تجاري بايد به يك تفسيري گسترده اتلاق شود كه موضوعات و مباحث برخاسته از همه رابطه ها و ارتباطات يك ماهيت و طبيعت بازرگاني و تجاري را بپوشاند، خواه اينكه قرار دادي و پيماني باشد يا نباشد كه البته شامل ارتباطات يك ماهيت تجاري ميشود اما محدود به معاملات و داد و ستدهاي زير نميشود كه عبارتند از: هر معامله تجاري كه براي ذخيره كردن يا معامله كالا و خدمات بكار ميرود، توافق توزيع، نمايندگي و يا معرفي كالاي تجاري، بصورت فاكتور در آوردن و فاكتور، اجاره دادن، ساختار و بناي كارها، تجزيه و تحليل ومشورت كردن، طرح كردن و ساختن و اداره كردن، جواز دادن، سرمايه گذاري كردن، از لحاظ مالي اداره كردن و يا همكاري كردن در شغل و حرفه، حمل كالاها و مسافران توسط راههاي هوايي، دريايي، راه آهن و جاده است.
فهرست مطالب : فصل اول بخش اول مقاله اول حدود وحوزه استعمال مقاله دوم تعریفات مقاله سوم رفتار وعکسل العمل مساوی تکنولوژیهای امضاء مقاله چهارم تفسیر وترجمه مقاله پنجم اصلاح و دگرگونی توسط توافق مقاله ششم موافقت و انجام کار توسط یک نیازمندی برای یک امضا مقاله هفتم رضایتمندی و برطرف سازی مقاله ششم مقاله هشتم هدایت وراهنمایی امضاء کننده مقاله نهم هدایت و راهنمایی فراهم کننده خدمات سند رسمی یا گواهینامه مقاله دهم درستی وقابلیت اعتماد مقاله یازدهم هدایت و راهنمایی شخص مورد اعتماد مقاله دوازدهم شناسایی گواهینامهها و امضاهای الکترونیکی بیگانه
بخش دوم اهداف این سازمان فصل دوم هدف زمینه تاریخچه مدل قانون UNCITRALبعنوان یک ابزار برای هماهنگ سازی قانونها نشانه گذاریهای کلی وعمده در امضاهای الکترونیکی عملکردهای این نوع امضاها امضاهای دیجیتالی و دیگر امضاهای الکترونیکی امضاهای الکترونیکی در تکنیکهای دیگری از رمز نویسی با کلید عمومی امضاهای دیجیتالی در رمز نویسی با کلید عمومی نظریه های تکنیکی واصطلاحات فنی رمز نویسی کلیدهای عمومی وکلیدهای خصوصی عملکرد اختلاط و بازسازی امضای دیجیتالی تصدیق و تصویب امضاهای دیجیتالی شالوده و زیر سازی کلید عمومیذخیره کنندگان خدمات گواهینامه خلاصه ای از روند امضاهای دیجیتالی سطح تفاوت قابلیت اعتماد با مشاوره قانونی شناسایی تعدادی از اثرات قانونی برای موافقت کردن قوانین کشورهای بیگانه شناسایی توافقهایی میان اشخاص علاقمند به استانداردهای بین المللی فصل سوم مقدمه مقایسه میان امضای رسمی و متداول وامضای الکترونیکی امضای رسمی امضای الکترونیکی مقایسه امضای رسمی و متداول با امضای الکترونیکی توضیح وتفسیری در مورد طرح کلی اراده و درخواستی برای موافقیت وهمراهی با محتویات سند محتویات سند موقعیتهای مناسب قوانین و اصول جدید اصول و پایه های قوانین UNCID تجزیه و تحلیل قوانین امضای الکترونیکی و قوانین UNCID قوانین UNCID فصل چهارم امضای دیجیتالی وضعیت قوانینی پردازش راه حل امضای مربوط به انگشت یا سر پنجه نیاز در مشاغل و تاسیسات صنعتی تجارتی تفاوت روشهای ایمن وقابل اعتماد ساختارها ومزیتها مثالهایی از عناصر تشکیل دهنده و اجرای کار رقابت و مبارزه طلبی کاربردها صحت و اعتبار درستی و صحت اجر و صورت عمل دادن تعدادی از الگوریتمهای امضا دیجیتالی حالت رایج استفاده قانونی کاربردی سیستم رمز نویسی با کلید سری فیصل دهنده سیستم رمز نویسی با کلید عمری فیصل دهنده سیستم کلید عمومیفیصل داده شده (n,i) نتیجه گیری مرجعها ضمائم
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
امضای دیجیتالی, امضاي الكترونيكي,تصدیق و تصویب امضاهای دیجیتالی,سطح تفاوت قابلیت اعتماد با مشاوره قانونی,مقایسه امضای رسمی و متداول با امضای الکترونیکی,اصول و پایه های قوانین UNCID ,راه حل امضای مربوط به انگشت یا سر پنجه ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTتعداد صفحات: 200حجم فایل: 36258قیمت: 21900 تومان
بخشی از متن: توضیحات: فایل پاورپوینت روانشناسی محیطی در معماری، در حجم 200 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن: هر بنا تنها به میزانی زنده است که به راه بی زمان ملتزم باشد.برای یافتن راه بی زمان نخست باید کیفیت بی نام را بشناسیم 1 . کیفیتی که حقیقت شکل گیری هرهنر زیبایی را شامل می شود.....(الکساندر، 21:1386) مطلب حاضر نه کیش و آیین به دست می دهد و نه نسخه و دستورالعمل،اما به هر حال در پی درک دنیای فرمها و فضاهایی است که پیکره هنر و محیط زندگی را تشکیل می دهند.(آیوازیان28:1384) گفتگو درباره ماهیت و ویژگیهای قرن نوزدهم و بیستم ،به خاطر آنکه خود درآن زندگی می کنیم،شاید دشوارتر از بررسی مشخصات هر دورةدیگر باشد. اما در مجموع می توان گفت که قرن نوزدهم و بیستم یک بحران دنباله داراست ،که در آن ، انسان خود را از قالب پیشین به در آورده و به شکل دیگری می سازد . بر اساس بینشی که حاکم بر هنر امروزی است، هنر عبارتست از به کارگیری عناصری همچون صوت ،رنگ یا کلمه ،با آرایشهایی که هیچ نیازی ندارند به چیزی بیرون از خود اشاره گنند؛و به عبارت دیگر احتیاجی ندرند چیزی را « نشان بدهند ». هنرمند امروزی ،همچنانکه دانشمند ،با وسایل کار خود « تجربه می کند» ، امکانات آن را برسی می کند و شکلهای تازه ای می یابد ، یا ابداع می کند . اما بر خلاف دانشمند که در جستجوی نظمها و یکسانیها ست ، اغلب هنرمندان امروزی به دنبال چیزهای یگانه و بی همتا هستند . بخشی از جستجوی هنرمند امروزی بر گرایشها،بینشها و تجربه درونی خود او تکیه می کند ، نه بر قبول عامه از واقعیت ،لذا تعجبی ندارد که عامه مردم به گرایشهای متعدد هنر نوین به دیدة دشمنی می نگرند . در هنر مدرن ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮان ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ھﻤﻪ ی ھﻨﺮھﺎ ﻣﺘﻀﻤﻦ وﺟﮫ ﺟﺪﻳﺪ ھﺴﺘﻨﺪ. اﮔﺮ ﻓﺎﻗﺪ اﻳﻦ ﺧﺼﯿﺼﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ھﻨﺮ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﺟﺪﻳﺪ ﺑﻮدن, ﺷﺮط ﻛﺎﻓﻲ ﻧﯿﺴﺖ ﻛﻪ ﭼﯿﺰی را ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ اﺛﺮ ھﻨﺮی ﻛﻨﺪ، اﻣﺎ ﺿﺮوری ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯿﺮﺳﺪ. اﮔﺮ هﻨﺮی, ﺟﺪﻳﺪ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺑﺎز ﺗﻮﻟﯿﺪ اﻧﺪﻳﺸﻪ و دﺳﺘﺎوردھﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ اﺳﺖ. ﺗﻜﺮار و ﺑﺎز ﺗﻮﻟﯿﺪ ھﻨﺮ ﮔﺬﺷﺘﻪ, ﺑﺪون ھﯿﭻ ﻗﺼﺪ و ﻗﺮﺿﻲ ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ﺻﻨﻌﺖ ﺑﺎﺷﺪ. رﺟﻮع آﮔﺎھﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻳﻚ ﻣﻌﻨﺎ و ﻳﺎ ﺳﻨﺖ ﺗﺼﻮﻳﺮی ﮔﺬﺷﺘﻪ و اﻳﺠﺎد ﻳﻚ ﻣﻌﻨﺎ در ﺑﺴﺘﺮی ﺟﺪﻳﺪ ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ھﻨﺮی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ. پل سزان : یکی از بزرگترین نقاشان فرانسه و پدر جریان موسوم به پساامپرسیونیسم است، او عمدتا به نقاشی «طبیعت بیجان» پرداخت و آثار او در این زمینه، هر یک شاهکاری در عالم هنرند. پابلو پیکاسو گفته است: «اگر هنر نقاشی یک استاد بزرگ داشته باشد، او کسی جز پل سزان نیست. او پدر همه ما بود.» و...
فهرست مطالب: مقدمه هنر مدرن(معماری مدرن) معماری پسامدرن نیازهای انسانی روانشناسی محیط 1- موضوع روانشناسي علمي 2- رويکرد در روانشناسي 3- تعريف رويکرد رویکردها 1- رويکرد زيست شناختي 2- رويکرد رفتاري 3- رويکرد شناختي 4- رويکرد روان کاري 5- رويکرد پديدار شناختي و...
این فایل با فرمت پاورپوینت در 200 اسلاید قابل ویرایش بسیار کامل و جامع تهیه شده است.
هدیه محصول: فایل WORD روانشناسی محیط در معماری(6صفحه)
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
دانلود پاورپوینت روانشناسی محیطی در معماری,روانشناسی محیطی در معماری,هنر مدرن(معماری مدرن),معماری پسامدرن,نیازهای انسانی,روانشناسی محیط,پاورپوینت روانشناسی در معماری,پاورپوینت روانشناسی محیطی در معماری,روانشناسی در معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1396 |
نظرات ()
|
|
|
|
|