|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 1017AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: ایوان کرخه در 20 کیلومتری شمال غربی شهر باستانی شوش و در نزدیکی شهر دزفول در استان خوزستان قرار دارد. در حال حاضر ایوان کرخه به محوطه ای شامل 400 هکتار اطلاق می شود که یکی از شهرهای بسیار مهم دوران ساسانی بوده است. در این محل بقایای کاخ یا ساختمان بسیار بزرگی وجود که بسیاری از باستان شناسان معتقدند فرم معماری آن الگوی بسیاری از بناهای ایران از جمله مسجد جامع دزفول در دوران اسلامی بوده است. در مورد این کاخ گفته می شود که دارای نقاشی های دیواری زیبایی بر روی لایه ای از ساروج بوده است. همچنین در این محوطه بقایای برج و باروهایی همراه با دروازه هایی به فواصل منظم نیز وجود دارد. شهر و محوطه ساسانی ایوان کرخه متاسفانه تاکنون مورد کاوش و حفریات علمی باستان شناسی قرار نگرفته و اطلاعات جامعی از آن در دست نیست اما به دلیل وسعت و همچنین بکر بودن این منطقه، چنان چه حفاری های باستان شناسی در آنجا صورت بگیرد اطلاعات مهمی از دوران ساسانی را آشکار خواهد کرد. اولین کسی که این شهر باستانی را معرفی کرد، رومن گیرشمن باستان شناسی بود که از طرف موزه لوور پاریس سرپرست هیئت باستان شناسی در ایران شد. با این حال گیرشمن نیز تنها به معرفی برخی مشخصات و خصوصیات این محوطه اکتفا کرده است و کار باستان شناسی جامعی روی این منطقه انجام نداده است. اکثر باستان شناسان بر این اعتقادند که این شهر یکی از بزرگترین و کامل ترین شهرهای مدفون ساسانی است. تا چند سال پیش به جز بخش هایی که در دل خاک مدفون شده بودند، بقایای بسیاری از ساختمان ها قابل رویت بود، اما اکنون سیمای این محوطه به کلی دگرگون شده است و لحظه به لحظه به نابودی کامل نزدیک تر می شود. در ایوان کرخه چه اتفاقی روی داده است؟
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت آثار باستانی خوزستان ,بررسی آثار باستانی خوزستان ,معماری و ویژگی های,محوطه تاریخی,ایوان کرخه,خوزستان ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 31689AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: بررسی پنل های پیش ساخته پوما بسیار جامع 128 دارای تصاویر و متن مفید و کاربردی و جامع
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت پنل های پیش ساخته پوما, بررسی پنل های پیش ساخته پوما ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 752AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: فيبر نوری يکی از محيط های انتقال داده با سرعت بالا است . امروزه از فيبر نوری در موارد متفاوتی نظير شبکه های تلفن شهری و بين شهری ، شبکه های کامپيوتری و اينترنت استفاده بعمل می آيد. فيبرنوری رشته ای از تارهای شيشه ای بوده که هر يک از تارها دارای ضخامتی معادل تار موی انسان را داشته و از آنان برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی استفاده می شود. مبانی فيبر نوری فيبر نوری ، رشته ای از تارهای بسيار نازک شيشه ای بوده که قطر هر يک از تارها نظير قطر يک تار موی انسان است . تارهای فوق در کلاف هائی سازماندهی و کابل های نوری را بوجود می آورند. از فيبر نوری بمنظور ارسال سيگنال های نوری در مسافت های طولانی استفاده می شود.
طراحان فیبرهای نسل سوم ، فیبرهایی را مد نظر داشتند که دارای حداقل تلفات و پاشندگی باشند. برای دستیابی به این نوع فیبرها ، محققین از حداقل تلفات در طول موج 1.55 میکرون و از حداقل پاشندگی در طول موج 1.3 میکرون بهره جستند و فیبری را طراحی کردند که دارای ساختار نسبتا پیچیدهتری بود. در عمل با تغییراتی در پروفایل ضریب شکست فیبرهای تک مد از نسل دوم ، که حداقل پاشندگی ان در محدوده 1.3 میکرون قرار داشت، به محدوده 1.55 میکرون انتقال داده شد و بدین ترتیب فیبر نوری با ماهیت متفاوتی موسوم به فیبر دی.اس.اف ساخته شد.
تتراکلرید سیلسکون این ماده برای تأمین لایههای شیشهای در فرآیند مورد نیاز است. تتراکلرید ژرمانیوم این ماده برای افزایش ضریب شکست شیشه در ناحیه مغزی پیش سازه استفاده میشود. اکسی کلرید فسفریل برای کاهش دمای واکنش در حین ساخت پیش سازه ، این مواد وارد واکنش میشود. گاز فلوئور برای کاهش ضریب شکست شیشه در ناحیه غلاف استفاده میشود. گاز هلیوم برای نفوذ حرارتی و حباب زدایی در حین واکنش شیمیایی در داخل لوله مورد استفاده قرار میگیرد. گاز کلر برای آب زدایی محیط داخل لوله قبل از شروع واکنش اصلی مورد نیاز است .
فرض کنيد ، قصد داشته باشيم با استفاده از يک چراغ قوه يک راهروی بزرگ و مستقيم را روشن نمائيم . همزمان با روشن نمودن چراغ قوه ، نور مربوطه در طول مسير مسفقيم راهرو تابانده شده و آن را روشن خواهد کرد. با توجه به عدم وجود خم و يا پيچ در راهرو در رابطه با تابش نور چراغ قوه مشکلی وجود نداشته و چراغ قوه می تواند ( با توجه به نوع آن ) محدوده مورد نظر را روشن کرد. در صورتيکه راهروی فوق دارای خم و يا پيچ باشد ، با چه مشکلی برخورد خواهيم کرد؟ در اين حالت می توان از يک آيينه در محل پيچ راهرو استفاده تا باعث انعکاس نور از زاويه مربوطه گردد.در صورتيکه راهروی فوق دارای پيچ های زيادی باشد ، چه کار بايست کرد؟ در چنين حالتی در تمام طول مسير ديوار راهروی مورد نظر ، می بايست از آيينه استفاده کرد. بدين ترتيب نور تابانده شده توسط چراغ قوه (با يک زاويه خاص) از نقطه ای به نقطه ای ديگر حرکت کرده ( جهش کرده و طول مسير راهرو را طی خواهد کرد). عمليات فوق مشابه آنچيزی است که در فيبر نوری انجام می گيرد.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت فيبر نوري,بررسی جامع انواع فيبر نوري,مکانیزم و ویژگی های فيبر نوري,فيبر نوري ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 503AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: معماری ایران از اواخر دوره قاجار و شروع دوره پهلوی دچار هرج و مرج و آشفتگی شد در این دوران ما شاهد احداث همزمان ساختمانهایی هستیم که هر کدام بیانگر یکی از مکاتب فکری دوره هایی مشخص از تاریخ ایران هستند کاخ مرمر به تقلید از معماری سنتی و عمارت شهربانی کل کشور به تقلید از تخت جمشید و ساختمانهای بلدیه ( شهرداری ) و پستخانه به شمال و جنوب میدان امام ( سپه ) به تقلید از معماری نئوکلاسیک فرانسه ساخته شدند . در این دوره تلاش می شد که پیوندی بین سه طیف فکری به وجود آید ساختماهای وزارت امور خارجه ، اداره پست ، صندوق پس انداز بانک ملی را در واقع می توان به عنوان نمونه این گونه ساختمانهای التقاطی نام برد .این گرایشهای متفاوت و بعضا متضاد در معماری این دوره ناشی از اختلاف در گرایشهای سیاسی و ایدوئولوژیک این عصر از تاریخ ایران است که ریشه در جریانهای عقیدتی سیاسی اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی دارد . جریانهای مذکور را می توان به سه دسته تقسیم کرد گروه اول ، سنت گرایان ، که اساس تفکر سیاسی و بینش دینی آنها هماهنگی دین با سیاست و احیاء و توسعه سنتهای هزار ساله جامعه ایرانی بود . پرچمداران این نهضت در آن برهه از زمان شیخ فضل الله نوری بود و بعد از ایشان سید حین مدرس ادامه دهنده راه وی گشت .گروه دوم ، غرب گرایان ، که اساس ذهنیت آنها ، به گفته تقی زاده ، بر تقلید از فرق سر تا انگشت پا از غرب در همه شئون اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی بود . هسته اصلی این گروه را تحصیل کردگان ایرانی تشکیل می دادند که تازه از اروپا به ایران برگشته بودند .گروه سوم ، ملی گرایان ، که بنیاد فکری آنها بازگشت به عظمت امپراتوری هخامنشی و ساسانی بود . این گروه فرهنگ اسلامی و فرهنگ اروپایی را غیر ایرانی می دانستند و بعنوان جایگزین آنها بازگشت به فرهنگ آریایی دوهزار و پانصد ساله با دین و مذهب بود . که این امر ناشی از جریانهای به اصطلاح روشنفکرانه مادی گرایی و توسعه و ترویج نظریات سوسیالیسم و مارکسیسم در بین طبقه تحصیل کرده اروپا بود . این دو جری فکری اثبات خود را در تخریب آثار گذشته می دید و سعی داشت هر چه را بوی گذشته می داد از بین ببرد . حال می پردازیم به معماری ایران از سال 1300 به بعد . اول شروع دوره رضاخانی تا مدت پنج سال یا بیشتر هیچگونه اثر هنری را نمی یابیم و هیچ کار مهمی صورت نمی گیرد و کارها به روال قبل پیش می رود . ( حرکت دوره معماری و تحول آن )قسمت دوم از سال 1305 و 1306 ببعد شروع می شود و فعالیت ساختمانی تا زمان جنگ جهانی دوم گرفتار رکود شدید کارهای ساختمانی و یا حتی تعطیل می شود .قسمت سوم بعد از پایان جنگ و پیدا شدن دو ماتریال تازه یعنی آهن و بتن و اثرات آن در معماری است .از این تاریخ به بعد است که حرکت معماری دوره پهلوی شروع و آغاز می گردد . اوایل شروع حکومت رضاخان یکی از بدترین شرایط ممکن اقتصادی در ایران بود و از نظر اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی رکودی چشمگیر مشاهده می شد و اکثر ساختماها طبق روال سابق با خشت خام و چوب ساخته می شد و سقف ها بصورت شیروانی و از ستون های چوبی استفاده می شد .در شروع آن دوره معمار تحصیلکرده ای وجود نداشت و معماران عالی هم دیگر ذوق و سلیقه و تجربه پدران و گذشتگان و استادان خود را از دست داده و بنا در آن دوره واقعا سیر قهقرایی می پیمود و ساختمانها بدون نقشه و در سر محل روی زمین طرح می شد .
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت معمـــاری دوره قاجــار, بررسی جامع معمـــاری دوره قاجــار,دوره قاجــار ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 868AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: قبل از اين كه بخواهيد جزئيات مديريت زمان را مشخص نماييد، ميبايست به يك چشمانداز گسترده نگاه كنيد. پايه و اساس كار داشتن يك شناخت صحيح از اهداف و اولويتهاست. سپس به جاي آشفتگي و تغيير مسيرهايي كه باعث ميگردد از موضوع اصلي منحرف و در نتيجه نااميد شويد ميتوانيد فعاليتهاي روزانه را براي پيشبرد اهداف تنظيم كنيد. وقتي اهداف را مشخص ميكنيد ويژگيهاي زير را در نظر داشته باشيد اهداف بايد مشخص، قابل اندازه گيري، دستيابي و زمانبندي باشند. اهدافي را مد نظر قرار دهيد كه شما را در حد اعلاي انگيزهدهي قرار ميدهد و امكان بروز قابليتهايتان را فراهم ميسازد. ضروري است كه از ابتدا با حس دستيابي به موفقيت شروع به فعاليت كنيد و اين امر تنها با تعيين اهداف در حيطه منابع، بودجه، چارچوب زماني و محدوديتهاي سازماني امكان پذير است. هنگامي كه اهداف كاري را مشخص كرديد آنها را در مقولههاي ذيل سازماندهي كنيد اهداف بلند مدت (شش ماه تا يك سال) اهداف ميان مدت (يك تا شش ماه) اهداف كوتاه مدت (روزانه، هفتگي، ماهانه) اصولاً برای دستیابی به فناوری به عنوان یک محصول صنعتی راههای گوناگونی وجود دارد که هر کشوری در هریک از زمینه های صنعتی باتوجه به ساختار علمی و صنعتی خود و میزان خوداتکایی در زمینه های علوم و فنون، میزان دسترسی به منابع ارزی موردنیاز، مواد اولیه داخلی، نوع و کیفیت نیروهای متخصص، روابط سیاسی بین المللی و منطقه ای، آنها را به کار می بندد. در زیر انواع مهم استراتژی های دستیابی به محصول جدید و فناوری موردنظر را بیان می کنیم 1 استراتژی نوآوری و طراحی تا تولید محصول از طریق فعالیتهای تحقیق تا تولید؛ 2 استراتژی توسعه فناوری؛ 3 استراتژی کپی سازی ومهندسی معکوس؛ 4 استراتژی انتخاب، انتقال و بومی کردن فناوری؛ 5 استراتژی استفاده موثر از امکانات و فناوری موجود؛ 6 استراتژی خرید کارخانه و پروسه تولید به صورت تحویل کامل؛ 7 استراتژی خرید کالا و فناوری موردنظر.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت مهندسی معکوس,بررسی جامع مهندسی معکوس,معکوس,مدیریت زمان ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 42479AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: هدف کلی آموزش رنگ به وسيلۀ ميوه ها و ايجاد مشخصه اي در طبيعت اهداف جزیی آشنایی با رنگ هاي اصلي آموزش رنگ قرمز آموزش رنگ زرد آموزش رنگ نارنجي آموزش رنگ بنفش آموزش رنگ قهوه اي آموزش رنگ مشكي آموزش رنگ سفيد آموزش رنگ آبي آموزش رنگ سبز آموزش رنگ هاي گرم آموزش رنگ هاي سرد
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت آموزش رنگ به کمک میوه ها,آموزش رنگ به کمک میوه ها,مناسب برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 1344AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: معماري باروك از ايتاليا آغاز گرديد و بخش بزرگي از اروپا را زير پوشش خود درآورد. از ويژگيهاي معماري و هنرهاي ديگر، حفظ تعادل و وحدت آفريني در ميان عناصري متراكم و گوناگون است. معماری باروک با مایه گرفتن از انسانگرایئ بساط «شیوه گری» را برچید و حق اولویت را از عقل گرفت و به احساس سپرد. در معماری به جاي ديوارهاي ساده و روشن ميكل آنژ پالاديو حالتي پر رمز و راز برقرار بود. جاي ديوار واقعي را حايلهايي متشكل از ستونهاي بسيار نزديك به هم يا نيم ستونهاي پس و پيش گرفته بود. طرح قرنيزها پيچيده شد و به شكل چنگ خرچنگي درآمد. طاقها هم گنبدهاي ساده رنسانس را كنار ميگذارند و به سطوح مواجي كه عمدتاً بيضيهاي خانگيهاي تو در تو بود روي آوردند.
نمای این کلیسا به عنوان مدلی برای نمای کلیساهای باروک مردمی تا 2 قرن قابل توجه بود. البته اصل نما در اين سبك، تازگي ندارد. سابقهي اتصال طبقات بالا و پايين به كمك ديوارهاي پشتبند توماري، به كليساي سانتاماريا باز ميگردد و نمونهي سنتور كلاسيك آن در آثار آلبرتي و پالاديو ديده ميشود. ستونهاي مزدوج متصل به بدنه آن نيز در طرح ميكل آنژ براي كليساي سان پيترو ظاهر شدهاند، ولي كل نماي مزبور تركيب ماهرانهاي از موضوعات پيشين است. دو طبقهي اول و دوم به خوبي با يكديگر وحدت دارند و حركات افقي ستونهاي متصل به بدنه و ستونهاي آزاد در بلوك مركزي به اوج ميرسد و بلوكهاي نما بيهيچ تبايني با شبكهي صحن و نمازخانهي پشت سر جور درميآيد.
از دیگر آثار برنینی طراحی پلکان راهنماست که در مجموعه واتیکان قرار دارد. علاقه هنرمندان باروك به شيوههاي عمق نمايانه يك بار ديگر در پلكان راهنما متجلي شده است. طراحي پلكان طوري است كه وقتی از پایین پله به بالا حرکت کنیم، از فاصلههای دیوارههای جانبی و ستونها به صورت همگرا کاسته میشود و با قرار دادن نورگیری در انتهای پاگرد، حالت روحانی خاصی عروج و از پایین به بالا و به سوی نور تداعی میشود
باروک رومی، نمایانگر یک آرمان مذهبی و سیاسی است که نماینده این معماری گنبد کلیسای سان پیترو در روم است. باروک ایتالیایی آشکارا بسیاری از عناصر باستانی را منسوخ کرد. این گنبد با پیچ و تاب تمثیلی گسترده ای که بوسیله برنینی با پیروی از سلیقه معمارش میکل آنژ و با تصور هنری خود از ستون بندیهای جانبی میدان سان پیترو یافته است، قرار بود که تجمسی باشد، از تمامیت کلیسایی، تصویری از سروری مسیحیت و گنبد فلک که از لحاظ ارمانی تمام جهان را زیر پر میگیرد.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت سبک معماري باروك,بررسی سبک معماري باروك,آثار سبک معماری باروک ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 28523AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: مسجد سجده گاه انسانی است که خود مسجود ملاَیک بوده است. مسجد برترین جایگاه امن برای پیوند روح آدمی با خالق هستی است و محل پاکترین و صمیمانه ترین آشنایی ها و ارتباطات میان بندگان خداست. آمیختگی صفات خدادادی این مکان شریف با هنر دستان توانمند معماران اهل دل,و شوری برآمده از عمق وجودشان که ریزش بی امانش بی شباهت به حکمت نیست بنایی خلق کرده که علاوه بر حظ بصر گویی روح خسته آدمی را برای لحظاتی هر چند کوتاه از قفس تن می رهاند.
در سال ۶۲۲م.پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه مهاجرت فرمود و خانه ای برای سکونت خود و خانواده اش ساخت.مشخصات ابعاد آن خانه بیانگر آن است که صرفا سکونت گاه یک خانواده معمولی نبوده بلکه برآورنده دو منظور در ارتباط با جامعه مسلمان آن روزگار بوده است.نخست اینکه علاوه بر خانواده گنجایش و امکان پذیرش جمعی از تهیدستان بی خانمان مسلمان و مراجعین روزمره را داشته باشد و دوم اینکه صحن وسیع و باز آن خانه ظرفیت داشته باشد تا جمع کثیری از اهالی مدینه بتوانند در آن برای نماز صف ببندند. صحن خانه پیامبر در واقع نخستین مسجد مسلمانان بود که به دست مبارک رسول خدا و یاران آن حضرت ساخته شد.و این مسجد الگویی شد برای مساجد بیشماری که در ایران و دیگر سرزمین های قلمرو اسلامی ساخته شدند.
معاویه به دلیل دور بودن خراسان از مرکز خلافتش همواره احساس خطر میکرد به همین دلیل عبدالله بن عامر را به عنوان والی همراه پنجاه هزار مرد جنگی عرب با خانواده هایشان به خراسان فرستاد و از آنجا که ویژگی های این منطقه بیش از نقاط دیگر ایران به عربستان شباهت داشت در آن مستقر شدند.
اولین نمونه های معماری اسلامی ایران در منطقه خراسان شکل گرفت,در این منطقه شاهد شگل گیری اولین مساجد پس از ورود اسلام به ایران هستیم.این شیوه که به خراسانی (شبستانی) معروف گردید در قرن اول ه.ق ابتدای پذیرش دین مبین اسلام از سوی ایرانیان آغاز گردید وتا دوره آل بویه و دیلمیان (قرن ٤ه.ق)ادامه پیدا کرد.در این شیوه نقشه مساجد از مسجدالنبی الهام گرفته شده است. ساخت مسجدالنبی دیوارهای این بنا از سنگ های لاشه و به صورت خشکه چین میباشد. استفاده از پده (تنه نخل خشک شده) و یا درختان بی بار به عنوان ستون(پالار) و استفاده از سرشاخه ها به عنوان تیر(فرسب). پوشاندن روی تیرها با نی و استفاده از پوست چارپایان(لمبه کوبی). ساخت ٩اتاق پهلو به پهلو در ضلع شرقی. اضافه شدن بخشی به عنوان صفه برای اسکان دادن صحابه پیامبر.
سادگی بسیار در طراحی پلان مستطیل شکل فضای شبستانی یا چهل ستونی پرهیز از بیهودگی مردم واری بهره گیری از ساختمایه های بوم آور قوس های بیضی ,تخم مرغی و ناری
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت سبک خراسانی,بررسی معماری اسلامی ,سبک خراسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 1742AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: مفاهیم اساسی گشتالتدرمانی 1. نظریه¬ی شخصیت پرلز، انسان را موجودی وحدتیافته، خودنظم، کل¬نگر، وابسته به محیط و تجربه¬گر می¬انگارد که شخصیتی با ابعاد اجتماعی، روانی جسمانی و روحی دارد. این سه بعد، به هنگام تولد، بهطور بالقوه در فرد وجود دارند و در امتداد یک پیوستار قرار می¬گیرند. مرحله¬ی اجتماعی، که به فاصله¬ی بسیار کمی پس از تولد آغاز می¬شود، به وسیله آگاهی و توجه به دیگران خصوصا به والدین، مشخص می¬شود. البته جنبه جسمانی نیز در این مرحله وجود دارد ولی بدون آگاهی و شعور انجام میپذیرد. در خلال مدت زمانی که تعامل با دیگران ضرورت می¬یابد و مرحله-ی اجتماعی نامیده می¬شود، کودک به ارتباط با دیگران اقدام می¬کند. سطح اول بدان دلیل مرحله¬ی اجتماعی نامیده می¬شود که در آن به ارتباط با دیگران شدیدا احساس نیاز می¬شود. در این مرحله، دیگران باید به منزله منبع و مرجع مورد استفاده قرار گیرند. مرحله¬ی بعدی، یعنی مرحله¬ی جسمانی روانی، به وسیله آگاهی فرد از خصوصیات شخصی خودش مشخص می¬شود. در این مرحله، کودک به عوامل جهان خارج با معیارهای گسترده¬تر روانی پاسخ می¬دهد و این پاسخ با آگاهی و وجه تمایز بیشتری همراه است. در خلال این مرحله است که اکثریت مردم اوقات زیادی از زندگیشان را به مفهوم¬سازی و ایجاد ارتباط با عوامل مادی و مکانیکی سپری می¬کنند. در آخرین مرحله¬ی آگاهی، انسان از وجود مادیش فراتر رفته، هستی خویش را به طریق دیگری تجربه می¬کند و آگاهیش تغییر می¬یابد. برای مثال، از حالت احساس حسی به آن چیزی که احساس ماوراء حسی نامیده می¬شود، تغییر جهت میدهد. مرحله سوم دارای منبع درونی و قائم به ذات است و پس از تشکیل، به صورت ارتباطی با اولوهیت درمیآید. در نظریه¬ی شخصیت از دیدگاه گشتالتی، گفته می¬شود که آدمی به دلیل کوشش و تقلای مداوم خود در جهت تعادل حیاتی، انگیخته می¬شود. اینگونه تلاش و کوشش برای ایجاد تعادل حیاتی، دارای اساس و پایه غریزی است و معنی آن این است که این تعادل و توازن در نتیجه¬ی نواخت طبیعی و خودگردان موجود زنده یا جاندار در بین حالتهای تعادل و عدم تعادل یا توازن به جریان افتد. اصل تعادل حیاتی، موجب پیدایی ساخت ادراکهای فرد و به نظم درآوردن این ادراکها می¬گردد. این ادراکها نیز به نوبه خود به صورت تجربه¬ی اصلی ادراک شکل در مقابل یک زمینه، سازمان داده می-شوند. وقتی شخص یک نیاز مثل گرسنگی یا تشنگی را احساس می¬کند، گفته می¬شود که جاندار در حالت عدم موازنه قرار گرفته است. ضمنا همگامی تعادل و توازن مجدد برقرار می¬شود که شخص بتواند چیزی را از محیط جذب کرده و نیاز خود را برآورده سازد.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت گشتالتدرمانی,بررسی مفاهیم اساسی گشتالتدرمانی,گشتالتدرمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
نوشته شده توسط : علی محمد
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: AFFPAGECNT حجم فایل: 54AFFPRODUCTPRICE
بخشی از متن: در این جا خلاصه ای از بیست و یک روش فوق العاده برای غلبه بر تنبلی وا نجام کاربیش تر در زمان کمتر را می خوانید. این اصول و قواعد را مدام مرور کنید تا عمیقا ً در ذهن و عملتان ریشه بدواند و در نتیجه موفقیت آینده تان تضمین شود.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
:: برچسبها:
پاورپوینت غلبه بر تنبلی,روش غلبه بر تنبلی,انجام بیش ترین کار,کمترین زمان ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 |
نظرات ()
|
|
|
|
|